Hvis du nogensinde har prøvet at ligge søvnløs bare en enkelt nat, så ved du også lidt om, hvordan det påvirker os, når vi ikke får vores søvn.

Mine problemer med søvnløshed startedede da jeg var omkring 16 år.

Mine forældre havde mange bud på ting, som kunne hjælpe mig. Vi prøvede med beroligende dufte, mælk og honning og baldrian og humle.

Jeg forsøgte endda med de råd jeg fik fra min psykolog – uden held.

Umiddelbart virkede intet ordentligt. Af og til kunne de forskellige ting virke for en nat eller to, men så var problemet tilbage igen.

Jeg fik svært ved at hænge sammen i skolen og på arbejdet efter skole.

Efter mange år med søvnløshed, vænner man sig til kun at få 4 timers søvn i gennemsnit og man glemmer lidt, at det overhovedet kan være anderledes.

Personligt tror jeg at søvnløshed kan forstærke sig selv på den måde, at man nærmest kan frygte for ikke at kunne sove når man lægger sig, og derfor gør det netop så søvnen udebliver.

I dag har jeg kun søvnproblemer når der er fuldmåne. Lang historie kort, så påvirker fuldmånens energi mig noget så kraftigt.

Men set i lyset af, at søvnløsheden i dag kun kommer 2-3 dage om måneden i dag, hvor jeg før kun sov en hel nat 2-3 dage om måneden i stedet for. Så nu er det med andre ord helt omvendt af før – og det er simpelthen skønt.

Jeg har nu mere overskud i hverdagen og mit humør svinger ikke længere pga. søvnløshed.

Personligt tror jeg at søvnløshed kan forstærke sig selv på den måde, at man nærmest kan frygte for ikke at kunne sove når man lægger sig, og derfor gør det netop så søvnen udebliver.

I dag har jeg kun søvnproblemer når der er fuldmåne. Lang historie kort, så påvirker fuldmånens energi mig noget så kraftigt.
Men set i lyset af, at søvnløsheden i dag kun kommer 2-3 dage om måneden i dag, hvor jeg før kun sov en hel nat 2-3 dage om måneden i stedet for. Så nu er det med andre ord helt omvendt af før – og det er simpelthen skønt.

Jeg har nu mere overskud i hverdagen og mit humør svinger ikke længere pga. søvnløshed.

Min vej ud af søvnløshed var først og fremmest, at finde min rette hylde. Dernæst opdagede jeg Access Bars.
Efter 4 eller 5 behandlinger i løbet af ganske kort tid (ca. en behandling om ugen) og derefter løbende behandling, når jeg følte et behov for at få tømt hovedet, så har jeg sovet fint om natten.

Egentlig lærte jeg kun Access Bars for selv at kunne bytte mig til behandlinger med andre behandlere, men det viste sig hurtigt at jeg så mig selv anbefale mine klienter med fx angst, ADHD, PTSD, stress, tankemylder og søvnløshed, at de skulle prøve Access Bars.

Udfordringen var bare lige at finde den rette behandler og det var ikke lige til dengang.

Derfor bestemte jeg mig for at tage det ind og tilbyde Access Bars til mine klienter i klinikken, mens jeg sideløbende studerede videre og uddannede mig til det der hedder Access Bars Facilitator, som giver mig mulighed for at undervise i Access Bars.

 

På den måde kan man nu både få Access Bars i klinikken, men man kan også tage kurset, så man selv kan give Access Bars.

 

 

Særligt vælger mange forældre med børn med forskellige diagnoser, selv at tage kurset, så de kan give børnene behandlingen hjemme i trygge rammer.

Access Bars er en virkelig blid og effektiv behandlingsform. Det foregår egentlig bare sådan, at man placerer sine fingrer på 32 forskellige punkter på hovedet og sender en særlig energi igennem punkterne.

På den måde kan man ligesom rense hovedet på samme måde som når man renser harddisken på en computer.